Biuro do wynajęcia – 6 bezcennych udogodnień w lokalu, na które rzadko zwraca się uwagę

Poszukując biura do wynajęcia dla swojej firmy, warto przyjrzeć się dostępnym opcjom nie tylko pod kątem lokalizacji i ceny najmu, ale także zapewnianych udogodnień. Oto kilka szczegółów, które wydają się niepozorne, ale mają nieoceniony wpływ na komfort i ergonomię pracy. Zobacz, na co zwrócić uwagę, wynajmując biuro.

Nowoczesne biuro do wynajęcia w stylu loftowym

Wynajem biura – lokalizacja i cena są istotne, ale to nie wszystko

Kiedy szuka się biura na wynajem, zazwyczaj w pierwszej kolejności zwraca się uwagę na lokalizację, metraż oraz cenę. Bez wątpienia są to kluczowe czynniki, które ułatwiają wstępną selekcję i zawężenie długiej listy ofert.

Należy jednak pamiętać, że wynajem biura to zazwyczaj długoterminowa inwestycja, a od tego, jak będzie zagospodarowana przestrzeń i jakie rozwiązania funkcjonalne zostaną wykorzystane, w ogromnym stopniu zależy efektywność pracy całej firmy. Dlatego zdecydowanie warto poświęcić nieco więcej czasu na przyjrzenie się detalom i rozważyć rozwiązania, które na pierwszy rzut oka mogą wydawać się zbędne.

Jeśli nie masz czasu na to, żeby odwiedzić i samodzielnie zweryfikować kilkanaście lokali o wysokim potencjale, ustal z doradcą biura nieruchomości swoje oczekiwania. Ekspert po zapoznaniu się z Twoimi potrzebami zaproponuje Ci tylko te lokale, które wpiszą się w specyfikę Twojej działalności i zapewnią komfort Twoim pracownikom.

Wynajem biura – na co zwrócić uwagę w lokalu?

Lista dodatkowych rozwiązań, które „robią różnicę”, jest długa. Oto te, które mają kluczowe znaczenie podczas eksploatacji biura.

Klimatyzacja w biurze

W ostatnich latach upały są coraz bardziej intensywne i nierzadko zaczynają się już w maju. Dlatego ta instalacja jest obowiązkowym wyposażeniem nowoczesnej powierzchni biurowej. Jej obecność zdecydowanie poprawia warunki codziennej pracy, zwłaszcza jeśli urządzenie, poza funkcją chłodzenia, posiada także opcję oczyszczania powietrza z pyłów i kurzu.

Ale uwaga, to nie wszystko! Warto też zwrócić uwagę na dwie inne kwestie związane z komfortem termicznym oraz dostępem do świeżego powietrza:

  • otwierane okna – możliwość przewietrzenia pomieszczenia w krótkim czasie bywa na wagę złota zwłaszcza w przypadku mniej przestronnych przestrzeni,
  • ekspozycja okien biurowych na określoną stronę świata – największe nasłonecznienie (a jednocześnie poprawę bilansu energetycznego budynku zimą, zwłaszcza przy dużych przeszkleniach) zapewniają okna wychodzące na południe; ekspozycja okien na północ gwarantuje stały poziom nasłonecznienia w ciągu niemal całego dnia; okna wschodnie to więcej słońca o poranku, okna skierowane na zachód – późnym popołudniem.

Dostęp do wentylacji mechanicznej

Na kwestię wentylacji w lokalu biurowym zwraca uwagę bardzo mało osób. Tymczasem system wentylacji mechanicznej zapewnia bardzo sprawną wymianę powietrza przy zachowaniu dogodnej temperatury, co sprzyja powstawaniu we wnętrzu zdrowego mikroklimatu. Zaletą jest również możliwość kontroli ilości napływającego powietrza oraz eliminacja problemu przykrych przeciągów, które mogą powstawać po otwarciu okien. Dzięki mechanizmowi odzyskiwania ciepła możemy ponadto zmniejszyć koszty wynikające ze zużycia energii w sezonie grzewczym.

Dobra akustyka pomieszczenia

Przestrzeń biurowa, w której nie zadbano o akustykę, może wypełnić się kakofonią dźwięków i narażać na nieprzyjemny pogłos. W takich warunkach trudno o efektywną komunikację, zwłaszcza podczas wideokonferencji. Co więcej, wielogodzinna ekspozycja na hałas staje się źródłem rozdrażnienia, utrudnia koncentrację i zwiększa poziom stresu, co obniża produktywność zespołu. Obecność odpowiednio dobranych rozwiązań wyciszających, np. w postaci paneli sufitowych czy ściennych, jest szczególnie pożądana w przestronnych przestrzeniach typu open space, gdzie jednocześnie znajduje się duża liczba osób i emitujących hałas urządzeń biurowych.

Własny aneks kuchenny w biurze

Nawet niewielkie zaplecze socjalne złożone z kuchenki mikrofalowej, lodówki i ekspresu do kawy może znacznie podnieść komfort pracy. I nie chodzi tu tylko o możliwość szybkiego podgrzania domowego posiłku. Spotkania w wydzielonej przestrzeni tego typu mają też ogromny walor integracyjny, ułatwiając budowanie przyjaznych relacji międzyzespołowych.

Aneks kuchenny w biurze na wynajem

Nawet niewielki, ale własny aneks kuchenny może zwiększyć komfort korzystania z biura

Najlepszą opcją jest, rzecz jasna, dostęp do aneksu kuchennego na wyłączność. Takie zaplecze najemca zwykle wyposaża na własną rękę zgodnie ze swoimi preferencjami (o ile nie “odziedziczył” go po poprzednim najemcy), a poniesione koszty są wówczas rozliczone w czynszu. Odpowiedzialność za wyposażenie kuchni może wziąć na siebie także właściciel obiektu – wszystko zależy od wynegocjowanych warunków najmu.

Dostępność serwisu technicznego

Czy wiesz, że w nowoczesnych obiektach biurowych w ramach czynszu najmu całodobowo możesz liczyć na pomoc, jeśli pojawią się drobne usterki w lokalu? Cieknący kran, przepalona żarówka, urwana klamka… o te kwestie w wielu biurowcach dba jego administrator. Poszukaj więc biura na wynajem, które będzie miało taką usługę w cenie. Dzięki temu Twój zespół będzie mógł skupić się na clou swoich działań, a nie na poszukiwaniu „złotej rączki”, która usunie awarię.

Możliwość wynajmu dodatkowej przestrzeni w perspektywie rozwoju firmy

Przewidujesz, że Twoja firma w ciągu kilku lat może rozwinąć się na tyle, że poszerzysz zespół, a co za tym idzie, będzie Ci potrzeba więcej przestrzeni? W takiej sytuacji nie zawsze trzeba decydować się na relokację – wystarczające może okazać się wynajęcie dodatkowych pomieszczeń w tym samym obiekcie. Sprawdź, czy w biurowcu, w którym zamierzasz wynająć lokal, jest taka możliwość.

Na co jeszcze zwrócić uwagę przy wynajmie biura?

Wynajmując biuro, warto wziąć pod uwagę nie tylko udogodnienia w samym lokalu, ale także w obrębie całego biurowca. Cenne będą:

  • dostęp do miejsc parkingowych dla gości,
  • rozwiązania „eko” – takie jak np. parking dla rowerów i dostęp prysznica oraz szatni dla pracowników,
  • całodobowy dostęp do biura,
  • obecność obsługi recepcyjnej,
  • możliwość wynajęcia sali konferencyjnej na godziny,
  • usytuowanie w pobliżu sklepów czy restauracji lub obecność kantyny/sklepu w biurowcu.

Wybór lokalu biurowego o określonych parametrach to odpowiedzialna decyzja, rzutująca na sposób funkcjonowania całej firmy. Potrzebujesz pomocy przy podjęciu decyzji? Skontaktuj się z naszymi doradcami, którzy, dzięki wieloletniemu doświadczeniu oraz indywidualnemu podejściu do potrzeb każdego klienta, potrafią przewidzieć pewne okoliczności i doradzić optymalne rozwiązania. Znajdziemy dla Ciebie lokal, w którym prowadzenie biznesu będzie efektywne i przyjemne!

Znajdziemy dla Ciebie obiekt, który pozwoli Twojej firmie rozwinąć skrzydła!
Obsługa od A do Z – od wyboru oferty, przez formalności, po odbiór kluczy. Sprawnie i opłacalnie!
Porozmawiaj z naszym ekspertem.

Kontakt

Copyrights © Horyzont Nieruchomości 2024 | Realizacja agencjaecho.pl | Polityka prywatności